sowie

Informacje motoryzacyjne z Wałbrzycha, okolic i nie tylko

Ostatnio komentowane
Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.
Data newsa: 2009-02-10 15:52

Ostatni komentarz: Nie zwalniają ludzi hm? To co Ja robię na bruku. Nie przedłużanie umów to też zwolnienia a obiecywali zupełnie coś innego. Jedno wielkie zakłamanie, żeby tylko ukryć fakty. Jasne to się nazywa "Inne działanie" bez komentarza
dodany: 2009.02.11 21:16:58
przez: men
czytaj więcej
Miliony złotych wjechały na rynek
2012-08-07 10:04


Prawie 40 ekskluzywnych samochodów marki Rolls-Royce i Bentley przyjechało do Wałbrzycha. Podczas IV Międzynarodowego Zlotu tych pojazdów, mogliśmy podziwiać zarówno zabytkowe modele wyprodukowane przed II Wojna Światową, jak i najnowsze odsłony tych marek. Wartość pojazdów, które wjechały na wałbrzyski rynek, można było liczyć w milionach złotych. 39 samochodów ekskluzywnych marek Rolls – Royce i Bentley, przez ponad 2 godziny podziwiały rzesze mieszkańców miasta. Najstarszy, zabytkowy pojazd pochodził z 1927 roku, z kolei najnowszy kabriolet Bentleya wyjechał z salonu jeszcze w tym roku. - Nowe samochody, to rzeczywiście zabawki dla dużych i bogatych biznesmenów, które używane sa na co dzień – przyznaje Paweł Sławiński, współorganizator zlotu – Jeżeli jednak chodzi o zabytkowe pojazdy Tych marek, to często traktowane są jak członkowie rodzin. Nie raz spotkałem się z widokiem, jak na nowy samochód leje się deszcz i pada śnieg, a „staruszki” stoją pod przykryciem w ogrzewanych garażach – opowiada znawca motoryzacji.


Okrągłe lampy, prostokątna obudowa chłodnicy, oraz charaktery styczny znaczek na masce samochodu, czyli statuetka „Duch Ekstazy”, to znaki rozpoznawcze marki Rolls – Royce. Pierwsza fabryka ekskluzywnej firmy została założona w 1905 roku, a w 1931 przejęła markę Bentley. Dzisiaj prawa do produkcji tak zwanych „Rollsów” posiada koncern BMW. Bentleye sprzedawane są z kolei przez Volkswagena. Obie marki wyróżnia nie tylko cena, ale również jakość, o czym świadczy ilość przedwojennych modeli, które są dalej na chodzie. - Posiadam samochód z 1948 roku, a mimo to pojazd ma sterowanie twardości tylnych teleskopów. Wtedy na pewno nie był to standard. Nawet dociążone auto zachowuje na drodze przyczepność i jazda nim jest bardziej komfortowa, niż nie jednym samochodem, który dopiero opuścił fabrykę - opowiada Dariusz Brutkiewicz, szczęśliwy posiadacz Rolls – Royce Silver Wraith. Najnowsze odsłony słynnych marek to koszt ponad miliona złotych. Na Bentleya bądź Rolls – Royce’a z salonu mogą pozwolić sobie zatem jedynie najbogatsi tego świata. Zabytkowe modele do renowacji, można zakupić po niższej cenie. Remont takiego pojazdu wymaga jednak wiedzy, umiejętności, czasu oraz kolejnych nakładów finansowych. - Zdezelowanego 60 – latka można nabyć już za 20 tysięcy Euro. Części do niego i nakład pracy, to jednak horrendalne sumy – przyznaje Brutkiewicz. Właściciel Rolls – Royca z Opola, może być tym bardziej dumny ze swojego Silver Wraith’a z 1948 roku, gdyż to właśnie jego pojazd wygrał plebiscyt na najładniejszy, zdaniem mieszkańców Wałbrzycha, samochód. Posiadacz zwycięskiego wozu włożył w jego renowację nie małą kwotę. Również jazda tak ekskluzywnymi markami generuje nie małe koszty. Dobrze wyregulowany, zabytkowy silnik spala około 20 litrów paliwa na 100 kilometrów. Odczucia z poruszania się takimi pojazdami, jak zapewniali nas właściciele, potrafią wynagrodzić jednak, lżejszy portfel wielbicieli motoryzacji. Sgt. Pepper
źródło: 30minut



Wróć
dodaj komentarz | Komentarze: